Rezultate pozitive în 2011 pentru grupul CARPATCEMENT

Diviziile de ciment, betoane şi de agregate ale grupului Carpatcement, membru al grupului internaţional HeidelbergCement, au obţinut creşteri ale volumelor de vânzări de 7%, 20% şi respectiv 35% în 2011, comparativ cu perioada similară a anului 2010, în ciuda unui context financiar care continuă să fie dificil pentru piaţa construcţiilor din România.

„Faptul că, în pofida unui context de piaţă încă nefavorabil, am reuşit să obţinem creşteri semnificative ale volumelor de vânzări pentru toate cele 3 divizii, dovedeşte cu rezultate concrete că grupul Carpatcement deţine o poziţie solidă de piaţă şi continuă să fie un lider al sectorului materialelor de construcţii din România. Avem încredere că evoluţia viitoare a celor trei divizii va fi susţinută şi de tendinţa de revenire a pieţei locale a materialelor de construcţii. Piaţa a început deja să dea uşoare semne de îmbunătăţire şi ar putea să se înscrie pe o direcţie constantă de creştere economică, în cazul în care va exista stabilitate macro-economică şi politică şi dacă vor fi demarate măsurile de relansare economică anunţate de autorităţi”, a declarat Florian Aldea, Country Manager al grupului Carpatcement.

Aceste rezultate pozitive obţinute de Carpatcement la nivel local se înscriu în linia generală de creştere înregistrată la nivel internaţional de Grupul HeidelbergCement. Anul trecut, Grupul a reuşit să obţină o creştere de 10% a veniturilor, ajungând până la o valoare de 12,9 miliarde de euro. La nivel de vânzări, HeidelbergCement a obţinut o creştere peste medie a volumului acestora, respectiv: de 12% pentru divizia de ciment, de 6% a volumului de vânzări pentru cea de agregate şi o creştere de 12% pentru divizia de betoane. Rezultatele Grupului au fost posibile atât datorită unei poziţionări geografice favorabile, cât şi unor condiţii meteo bune în 2011 (iarna blândă în special în Europa şi America de Nord).

Pe lângă aceste aspecte pozitive, grupul HeidelbergCement şi-a menţinut poziţia solidă prin aplicarea mai multor tipuri de măsuri strategice: creşterea eficienţei în privinţa reducerii costurilor interne, continuarea consolidării poziţiei Grupului în cadrul pieţelor aflate în dezvoltare, continuarea creşterii capacităţilor de producţie sau construirea unor noi fabrici (precum fabrica TulaCement din Rusia, inaugurată vara trecută, ce are o capacitate de producţie de 2 milioane de tone; moara de ciment construită în Bangladesh, ce are o capacitate de 0,8 milioane de tone).

Ca rezultat al poziţiei solide deţinute pe piaţa locală, grupul Carpatcement a continuat să investească în activităţi de modernizare a unităţilor sale de lucru şi să finalizeze amplele proiecte lansate în trecut, ca parte a unei iniţiative complexe de dublare a capacităţilor de producţie. În 2009 spre exemplu, în plină criză financiară, grupul Carpatcement a investit aproximativ 100 milioane de euro în activităţi de extindere şi de modernizare în cadrul celor trei fabrici de ciment.

O altă investiţie importantă realizată de grupul de companii a constat în creşterea capacităţii de livrare a fabricii de la Bicaz, proiect ce a fost finalizat în luna iunie a anului trecut.

În afara investiţiilor realizate în dotarea punctelor de lucru cu cele mai moderne tehnologii, în diversificarea portfoliului de produse, alocarea de resurse financiare pentru măsuri de protejare a mediului înconjurător a reprezentat mereu un aspect important pe agenda grupului Carpatcement.

Din acest motiv, din 1998 şi până în prezent, grupul de companii a investit în protecţia mediului peste 30 de milioane de euro, dintre care aproximativ 7 milioane de euro au fost alocaţi în combustibili alternativi. Datorită acestor investiţii în instalaţii de co-incinerare, Carpatcement a ajutat la conservarea resurselor naturale neregenerabile şi la eliminarea unei cantităţi mari de deşeuri din mediul înconjurător.

Bogdan Arnăutu

ESG and Communication Manager

Heidelberg Materials România Șos. București-Ploiești 1A,
Bucharest Business Park, clădirea C2
013681 București
România