O săptămână dedicată Securităţii şi Sănătăţii în Muncă pentru angajaţii Carpatcement

In perioada 23-27 septembrie 2013, Carpatcement organizează a treia ediţie a Săptămânii Securităţii şi Sănătăţii în Muncă (Safety Week). Acest program presupune o serie de activităţi speciale în fiecare dintre sediile şi unităţile de producţie ale companiei, pentru a marca importanța securităţii şi sănătăţii în muncă. Evenimentul este organizat la nivel internaţional în cele peste 40 de ţări în care Grupul HeidelbergCement este prezent.

„Prin natura activităţilor desfăşurate în industria de construcţii, în general, şi în producţia de ciment, betoane şi agregate, în special, securitatea şi siguranţa la locul de muncă reprezintă o preocupare permanentă pentru companiile din acest sector. Din acest motiv, grupul german HeidelbergCement implementează în România o politică strictă, respectată la nivel global, de minimizare a riscurilor de apariţie a accidentelor profesionale şi a vătămării la locul de muncă, precum şi de evitare a dezvoltării bolilor ocupaţionale, prin implementarerea de măsuri preventive şi prin educarea angajaţilor”, a declarat Domnul Florian Aldea, Preşedinte-Director General al Carpatcement Holding.

Carpatcement desfăşoară pe tot parcursul anului sesiuni de instruire a angajaţilor, simulări pentru situaţii de urgenţă, dar şi campanii de promovare a importanţei respectării regulilor de siguranţă, prin afişe ori alte materiale publicitare şi informaţionale, diseminate în sediile şi unităţile sale de producţie. În plus, încă din primii ani de activitate, grupul şi-a stabilit ca obiectiv principal modernizarea constanţa a fabricilor şi a echipamentelor, astfel încât angajaţii să îşi desfăşoare activitatea în condiţii de siguranţă.

De asemenea, angajaţii Carpatcement sunt instruiţi privind evaluarea riscurilor, siguranţă echipamentelor şi, nu în ultimul rând, sunt testaţi medical, gratuit.
„Începând din anul 2011, Grupul organizează în fiecare an acest eveniment pentru a ne asigura că toţi angajaţii noştri sunt conştienţi de importanța regulilor de securitate şi siguranţă în muncă, dar şi că acestea sunt puse în aplicare de fiecare dată şi până la cel mai mic detaliu. Astfel, în cele cinci zile dedicate acestui eveniment, vom distribui materiale informative, vom desfăşura sesiuni de instruire, demonstraţii practice şi vom realiza o campanie de informare pentru toţi angajaţii Carpatcement”, a declarat Domnul Aldea.

„Pentru a ne asigura că mesajul nostru ajunge la angajaţi într-un mod cât mai eficient, încercăm să le implicăm şi familiile acestora. Astfel, vom face o sesiune foto în care invităm copiii angajaţilor să folosească echipamentul de protecţie al părinţilor. Pozele le vom transformă ulterior în postere ce vor fi afişate în sediile şi în unităţile noastre de producţie. În primele două ediţii ale Safety Week , am organizat concursuri de desene pentru copii, iar în această ediţie am decis că ei ne pot ajuta să promovăm regulile de securitate şi sănătate în muncă mai eficient, prin aceste afişe personalizate”, a completat Eliza Udoi, Director Resurse Umane la Carpatcement Holding.

Bogdan Arnăutu

ESG and Communication Manager

Heidelberg Materials România Șos. București-Ploiești 1A,
Bucharest Business Park, clădirea C2
013681 București
România