Carpatcement îşi consolidează poziţia pe piaţă – rezultate financiare 2012
Diviziile de ciment, betoane şi agregate ale grupului Carpatcement, membru al grupului internaţional HeidelbergCement, au înregistrat în 2012 o cifra de afaceri cumulată în valoare de 195 milioane de euro. Cifra se situează în uşoară scădere cu 7% faţă de 2011, în principal din cauza condiţiilor meteo extreme din primele patru luni din 2012 în contextul în care, conform datelor INS, piaţă totală a scăzut cu 0,2% faţă de 2011.
Grupul Carpatcement a reuşit să obţină, în ciuda diminuării cifrei de afaceri şi a volumelor de vânzări, o creştere de 12,5% a profitului faţă de anul anterior, în principal datorită unor măsuri de restructurare a costurilor şi a creşterii veniturilor prin mixul de produse, prin integrarea pe verticală şi prin raportul calitate-preţ echilibrat, astfel profitul înregistrat de companiile Grupului în România, în 2012, este de 36 milioane euro, cu 12,5% mai mare faţă de anul 2011 când nivelul profitului s-a situat la 32 milioane de euro.
Rezutatele obţinute de Carpatcement la nivel local se înscriu în linia generală de consolidare înregistrată la nivel internaţional de Grupul HeidelbergCement. Anul trecut, Grupul a reuşit să obţină o creştere de până la 2% a profitului, ajungând la o valoare de 545 milioane de euro. La nivel de vânzări, HeidelbergCement a obţinut o creştere de doar 1,4% din cauza cererii slabe din Europa, la care a contribuit însă creşterea volumelor în America de Nord, Asia-Pacific şi Africa.
Şi în 2012, grupul HeidelbergCement şi-a menţinut poziţia solidă prin creşterea profitului operaţional, în pofida trendului descendent din unele pieţe, prin aplicarea mai multor tipuri de măsuri strategice: creşterea eficienţei în privinţa reducerii costurilor interne şi continuarea consolidării poziţiei Grupului în cadrul pieţelor aflate în dezvoltare.
Investiţii şi realizări în 2012
În vederea consolidării poziţiei de lider deţinute pe piaţa din România, grupul Carpatcement a continuat să investească în 2012 în proiecte de responsabilitate socială adresate comunităţilor locale şi în investiţii care să permită reducerea costurilor în principal a creşterii eficienţei energetice prin utilizarea soluţiilor alternative pentru energie electrică şi combustibili.
„Prin investiţiile constante în proiecte de CSR locale, Carpatcement contribuie şi susţine dezvoltarea comunităţilor locale din comunităţile gazdă ale fabricilor companiei – Fieni, Deva şi Bicaz, iar acesta este un lucru care denotă stabilitate şi dezvoltare durabilă”, a declarat domnul Florian Aldea, Director General al grupului Carpatcement şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie al societăţii.
De asemenea, Carpatcement prin maximizarea eficienţei sale, contribuie la dezvoltarea economică în ansamblul său fiind un contributor important prin plata de taxe şi impozite de aproximativ 130 milioane lei la nivelul anului 2012 (incluzând aici Taxe salarii, plata TVA, Taxe locale, redevenţe, impozit profit, etc). Acest lucru dovedeşte importantă grupului Carpatcement în stabilitatea şi evoluţia economiei româneşti.
Utilizarea soluţiilor alternative, combustibili alternativi proveniţi din deşeuri cu prioritate din surse interne, fără impact asupra calităţii produselor şi a mediului, înscrie compania în trendul general european de implicare socială şi responsabilitate prin asumarea rolului de depoluator şi de conservare a resurselor. Acest rol a fost recunoscut în cadrul competiţiei „CSR Black Sea Awards”, unde Carpatcement a câştigat premiul pentru cel mai bun proiect din categoria „Alternative Energy”. Compania a participat în concurs cu proiectul de utilizare a combustibililor alternativi în cele 3 fabrici de la Bicaz, Deva şi Fieni. Alături de Carpatcement au participat în cadrul competiţiei şi companii din ţările Marii Negre precum: Ucraina, Turcia, România, Rusia, Georgia, Bulgaria, Azerbaijan şi Armenia.
La începutului anului 2013, a avut loc o schimbare importantă în structura managerială a grupului Carpatcement, respectiv numirea în funcţia de Preşedinte al Consiliului de Administraţie al societăţii a domnului Florian Aldea, Director General al Carpatcement Holding SA. Decizia de schimbare la conducerea companiei este în concordanţă cu strategia pe termen lung a grupului HeidelbergCement şi este una în direcţia stabilităţii, continuităţii, încrederii şi recunoaşterii profesionale a managerilor români.
Previziuni pentru 2013
Referitor la evoluţia pieţei cimentului în 2013, domnul Florian Aldea declara: ”În măsură în care lucrările de infrastructură se vor situa la nivelul anului 2012, ne aşteptăm la o stagnare a pieţei, având în vedere faptul că nu se întrevede o evoluţie pozitivă a puterii de cumpărare a populaţiei. Dacă ritmul lucrărilor de infrastructură va scădea, atunci este posibil că această scădere să se reflecte într-o scădere a pieţei cimentului în 2013.”
În ceea ce priveşte evoluţia cifrei de afaceri a grupului Carpatcement în 2013, domnul Florian Aldea declara: “Sperăm într-o reaşezare a situaţiei macroeconomice şi de relansare economică a ţării începând cu acest an şi, de asemenea, pe o piaţă care depinde foarte mult de condiţiile meteo, sperăm că vremea va fi favorabilă, astfel încât lucrările din construcţii să poată fi demarate mai devreme comparativ cu anul 2012. Ar fi bine dacă anul acesta volumele vândute s-ar menţine la nivelul anului trecut.”