Carpatcement a premiat câştigătorii concursului „Acces la educaţie” la Chișcădaga
In cadrul celei de-a treia ediţii a proiectului „Acces la educaţie”, Carpatcement i-a premiat pe câştigătorii concursului de eseuri pe tema celor mai atractive meserii din fabrica de ciment Chișcădaga. Peste 80 de elevi au participat la concurs, dintre care doar zece s-au calificat pentru a câştiga premiul cel mare: un laptop.
Ideea temei eseurilor din cadrul proiectului „Acces la educaţie” a venit în urma dezbaterilor grupului de inițiativă „Sfatul Bătrânilor”, aflat şi acesta la al treilea an de desfăşurare. ”Care sunt cele mai atractive trei meserii din fabrica de ciment?” a fost întrebarea la care au trebuit să răspundă cei 80 de elevi ai Şcolilor Gimnaziale din Şoimuş şi Băiţa, cărora li s-a adresat concursul. Dintre aceştia, în faza finală s-au calificat doar zece elevi. Premiul întâi a constat într-un laptop şi a fost câştigat de Rebeca Bîrna, elevă a Şcolii Gimnazile din Băiţa. Ceilalţi participanţi la concurs care s-au calificat în faza finală au primit şi ei premii din partea Carpatcement.
Liderii comunităţii au menţionat în cadrul întâlnirilor „Sfatul Bătrânilor” o problemă care se manifestă în rândul tinerilor: elevii care pleacă din comunitate pentru a urma studii liceale sunt expuşi multor tentaţii şi riscuri. Din păcate toate aceste experienţe fac ca obiectivul educaţional să rămână pe ultimul plan. De aceea, la finalul studiilor liceale, singură alternativă viabilă este munca necalificată în afara ţării sau continuarea unui trăi fără perspective.
Conştientizând aceste riscuri şi cunoscând potenţialul zonei, Carpatcement Holding a iniţiat proiectul „Acces la educaţie”. Prin intermediul acestuia, compania speră să pună pe agenda tinerilor din comunităţile Şoimuş şi Băiţa importanța educaţiei şi a planurilor de carieră timpurii. În acelaşi timp, Carpatcement prezintă tinerilor alternativă iniţierii profesionale chiar în comunităţile în care elevii s-au născut şi oportunităţile de angajare pe plan local. Una dintre aceste oportunităţi, pe termen mediu şi lung, este chiar fabrica de ciment. Acesta reprezintă unul dintre motivele pentru care Carpatcement Holding, deţinută de grupul german HeidelgergCement, este recunoscută pentru promovarea capitalului uman autohton, fiind singura companie multinaţională din România care are doar angajaţi români.
În acest context, copiii s-au arătat entuziasmaţi de provocare şi au participat în număr mare la concurs, nu doar în ideea de a câştiga premiul cel mare, dar şi pentru a face cercetări despre meseriile întâlnite în fabrica de ciment. Desigur, cei mai ambiţioşi au ales postul de Director General al fabricii, iar premiul oferit de companie i-a motivat să gândească astfel. Aşadar, înmânarea chiar a laptop-ului actualului Director al fabricii din Chișcădaga, domnul Mircea Bobora, i-a ambiţionat în exerciţiul de imaginaţie şi în orientarea viitoarei cariere profesionale către angajarea în comunitate, poate chiar în cadrul Carpatcement Holding